Luciansin's Blog

Lumea din jurul meu

Mentalitatea olandezilor

Un aspect care mi-a plăcut la olandezi îi faptul că, după părerea mea, ei au o mentalitate foarte sănătoasă. Acest lucru implică mai multe aspecte.

În primul rând gândesc foarte pozitiv şi sunt optimişti în toate situaţiile, având o atitudine proactivă. Apoi nu au prejudecăţi şi sunt foarte deschişi, de fapt cei mai deschişi europeni cu care am intrat în contact. Poţi vorbi cu ei despre orice. Şi sunt în acelaşi timp mereu deschişi la lucruri noi, asta implicând şi tehnologia de ultimă oră(smartphone, ipad, etc.). Totodată sunt şi foarte toleranţi cu toţi oamenii, indiferent de religie, orientare sexuală, rasă, opţiune politică. Şi nu sunt stresaţi, ci foarte calmi în majoritatea situaţiilor (un exemplu ar fi că în toate săptămânile în care am stat aici nu am auzit nici măcar o dată un claxon de maşină în oraş, singurul claxon pe care l-am auzit fiind cel de bicicletă, când mergeam pe pista bicicliştilor). Olandezii îşi fac treaba foarte serios, dar fără stres sau grabă, cu gândul probabil că stresul poate dăuna grav sănătăţii. La ei nu am observat deloc acea oboseală psihică de după serviciu, atât de comună nouă românilor, când ajungi acasă de la serviciu frânt. Şi încă un lucru: glumesc foarte mult şi sunt mereu veseli şi bine dispuşi.

Cu alte cuvinte cel puţin noi românii avem destul de multe lucruri pe care merită să le învăţăm de la ei (asta chiar dacă nu vor să ne primească în spaţiul Schengen).

Noiembrie 9, 2011 - Posted by | Olanda, Stil de viaţă sănătos

1 comentariu »

  1. Este foarte adevarat ceea ce povestesti. Eu am prieteni de familie olandezi si sunt asa cum zici tu….Am gasit numai calitati. Este impresionant cat de mult ma fascineaza modul lor de gandire. Ori de cate ori avem ocazia sa stam impreuna, ii simt ca „un balsam” pt sufletul meu. Sunt foarte respectuosi si corecti. Un pic nemti…da le sta bine. Sunt simpatici in felul lor!
    O zi buna din Praga, Lucian!
    (o ardeleanca, ca si tine)

    Comentariu de habana | Noiembrie 10, 2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

