Luciansin's Blog

Lumea din jurul meu

Olandezii au o adevărată „cultură a toleranţei”

Când spui Olanda te gândeşti la o ţară foarte dezvoltată unde multe lucruri sunt permise cum ar fi drogurile, prostituţia, căsătoriile între persoane de acelaşi sex, eutanasia bolnavilor incurabili.

Însă mergând în Olanda şi stând acolo câteva săptămâni, mi-am dat seama că Olanda înseamnă mult mai mult de atât. Mi-am dat seama că nu toţi olandezii se droghează, sunt homosexuali sau merg la case de toleranţă. Mi-am dat seama că de fapt ei tolerează aceste comportamente şi aceşti oameni, adică îi acceptă aşa cum sunt ei. Luându-se după principiul că fiecare om e egal cu ceilalţi şi trebuie acceptat aşa cum e el, olandezii au ajuns să-i accepte pe mulţi oameni care chiar în ţările lor sunt consideraţi nişte paria ai societăţii. Şi pe lângă asta, olandezii au şi o politică de încurajare a imigraţiei. De altfel în nicio ţară din Europa nu m-am simţit mai bine primit ca în Olanda. Nu m-am simtit străin deloc. Ca să te descurci în Olanda nu trebuie să ştii olandeza, ci engleza e suficientă. Asta pentru că aici oricine ştie limba lui Shakespeare care de altfel e obligatorie în toate şcolile. Olandezii nu se simt ofensaţi deloc dacă nu le vorbeşti în limba lor natală, cum sunt alte popoare din Europa mai naţionaliste.

Din această cauză pot spune cu mâna pe inimă că olandezii au o adevărată „cultură a toleranţei”, lucru care aduce după sine avantaje, dar şi dezavantaje.

Septembrie 3, 2011 - Posted by | Olanda

1 comentariu »

  1. Bun articol, imi place acest blog. Un pic off-topic: va supun atentiei site-ul FILME1.NET – un site gratuit de filme online subtitrate in limba romana, fara reclame (!), rapid si foarte bun. Eventual, poate va intereseaza si un schimb de linkuri. Va multumesc anticipat!

    Comentariu de Filme online subtitrate in limba romana | Septembrie 24, 2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

