Luciansin's Blog

Lumea din jurul meu

De ce îi admir pe ţigani

Pentru că zilele acestea în toată media e prezentă problema ţiganilor şi a expulzărilor din Franţa, mi-am adus aminte de un motiv pentru care de ceva vreme am ajuns să-i admir pe ţigani. Acesta este că ei (spre deosebire de români) şi-au PĂSTRAT portul lor popular. Uitaţi-vă la ţigănci şi o să le vedeţi cu siguranţă îmbrăcate în fuste lungi, încreţite şi înflorate, iar pe cap au batic. Bănuiesc că aşa s-au îmbrăcat de când lumea. Iar barbaţii sunt în costum, pe cap cu pălărie lată şi deseori purtând mustaţă. Problema nu e că le stă bine sau rău (cum ar gândi unii), ci că ei ţin mult la tradiţia lor şi şi-au păstrat “moda” secole de-a rândul. Asta denotă respect pentru tradiţie şi bătrâni în general. Şi mai arată ceva: ştiu să-şi păstreze identitatea etnică şi culturală spre deosebire de multe naţiuni din UE (inclusiv românii) care încet încet se pierd în neant în această epocă a globalizării. Din această cauză o să le fie cam greu autorităţilor din orice ţară să-i integreze pe ţigani în societate pentru că ei au o cultură şi un stil de viaţă aparte (mai mult sau mai puţin legal) la care nu vor să renunţe. Nu spun că ţiganii (ca orice alt popor) n-au şi defecte. Dar eu am vrut în acest articol să subliniez motivul pentru care îi admir.

Septembrie 10, 2010 - Posted by | Tradiţii

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

