Luciansin's Blog

Lumea din jurul meu

Bunica s-a născut pe vremea secerişului în Copăceni Cluj

Bunica era de origine din satul Copăceni, comuna Sănduleşti, judeţul Cluj. Este vorba de un sat care este la distanţa de 5km de Turda. Aici, în familia Florea s-a născut în anul 1925 pe vremea secerişului, Maria (poreclită Riţa). Spun pe vremea secerişului pentru că în război le-a ars casa împreună cu toate actele. Şi având 8 copii (4 băieţi şi 4 fete), mama bunicii mele nu mai ţinuse minte exact ziua naşterii Mariei, ci doar perioada din an şi anume pe vremea secerişului. Aşa că i s-a dat o dată de naştere din oficiu şi anume 28 iulie care corespunde acestei perioade. De aici se vede cât de mult se punea accent mai demult pe ziua de naştere a unui copil de la sat. O întrebare care-mi vine în minte este oare când şi-a serbat bunica prima dată ziua de naştere? Pentru a putea răspunde la această întrebare trebuie să avem în vedere că ea s-a născut în anul 1925, deci la sfârşitul războiului, când şi-a refăcut actele, avea 20 de ani.

Noiembrie 21, 2009 - Posted by | Bunica

5 comentarii »

  1. ca sa vezi ce mica-i lumea…

    Bunica mea, Helena lu’ Sfantu’ de pe deal din Copaceni,judetul Cluj, Florea Elena dupa numele din buletin…
    Bunica m-a-nvatat sa fiu OM, sa privesc viata in fata si sa nu-mi fie frica sa spun lucrurilor pe nume, sa accept lucrurile bune si rele pe care ni le-aduce viata in cale…
    primeste respectele mele pentru bunica ta, si pentru ceea ce a reprezentata ea in viata ta!
    Mult noroc!
    Stanca, lu’ Marioara, lu’ Helena lu’ Sfantu’ de pe deal.

    Comentariu de Stanca-Daniela | Februarie 16, 2011 | Răspunde

  2. sint din copaceni o cunosc pe bunica lui Stanca era prietena cu bunica mea ce placere sa vb de bunicii,eu am locuit pe deal sint a lui marioara pocaiti,ceao!un salut pt toti din copaceni

    Comentariu de nicoleta | Martie 4, 2011 | Răspunde

  3. Salut Nicoleta, ma bucur sa dau de tine aici – e mica lumea…🙂

    Te pup!

    Stanca

    Comentariu de Stanca-Daniela | Martie 4, 2011 | Răspunde

  4. Ma bucur sa vad ca mai sunt oameni care ii pretuiesc asa de mult pe bunici. E foarte important sa nu ne uitam radacinile si de unde am plecat. Un salut calduros pentru toti copândenii!

    Lucian

    Comentariu de luciansin | Martie 4, 2011 | Răspunde

  5. Stiu ca vin tarziu cu cometariul meu, insa acum am descoperit materialul… si bunica mea este (era) din acel sat, iar povestea fam sale, foarte interesanta ! Era nepoata lu’ un anume personaj vestit pe acolo in vremea lui ,
    poreclit Tipter…ginere (ne-dorit) al grofului Horvath care avea conacul de peste vale…. Bunica mea era nascuta in 1908 si a trait pana in 2002, cunostea toata istoria satului🙂 insa eu eram prea mic sa o ascult si uite asa nu stiu acum nici istoria tumultoasa a propriei familii😦

    Comentariu de rares | Ianuarie 21, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

